Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Το διορισμό 15.000 εκπαιδευτικών ως μονίμων ζήτησε ο Α. Λοβέρδος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή


Υπουργείο παιδείας

15.000 και όχι 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, όπως αρχικά ανακοινώθηκε, ζήτησε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Ζητήσαμε άρση του 1 προς 10 για να προχωρήσουμε σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά ο υπ. Παιδείας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και στην εκπομπή «Οι αταίριαστοι», και σημείωσε τα εξής:
Α. Σήμερα είχαμε και μια ενδοκυβερνητική σύσκεψη και χθες καταθέσαμε πρόταση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να βγούμε από το λόγο ένα προς δέκα και για να κάνουμε ένα διαγωνισμό ζητήσαμε 15 χιλιάδες τελικά θέσεις.
Β.Υπάρχει και η ανάγκη μιας καλύτερης διαχείρισης του προσωπικού και με τη δύναμη των αριθμών, θα μας έφερνε περίπου 800 με 1000 άτομα.

Γ. Οι αποσπασμένοι μειώθηκαν φέτος κατά 350, σε σχέση με πέρσι, αλλά έχουμε και την αδυσώπητη ανάγκη να τροφοδοτούμε τους 190 φορείς που εποπτεύει το Υπουργείο Παιδείας με υπαλλήλους.
Δ. Ακούστε, εάν πάρουμε πίσω τους αποσπασμένους από τις βιβλιοθήκες, τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, που αποσπούμε, τότε θα χρειαστεί το διοικητικό αυτό προσωπικό να το προσλάβει το δημόσιο κι επειδή δεν το προσλαμβάνει το καλύπτουμε με εκπαιδευτικούς.
Ε. Είμαστε σε ένα φαύλο κύκλο τον οποίον θα σπάσουμε μόνο εάν βγούμε από το ένα προς δέκα και αυτό γίνεται με συντονισμό με τον κ. Μητσοτάκη κι όχι με αντιπαράθεση και μάλιστα φέτος πήραμε 15 χιλιάδες αναπληρωτές, 2 χιλιάδες από τον τακτικό προϋπολογισμό, 3 χιλιάδες από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Και λέω τώρα ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων είναι για άλλα πράγματα, δεν είναι γι΄ αυτά.
Ζ. Το ΕΣΠΑ είναι για ανάπτυξη, δεν είναι μια μισθούς. Λοιπόν δεν μπορεί του χρόνου που θα έχουμε παραπάνω συνταξιοδοτήσεις και λιγότερα χρήματα από το ΕΣΠΑ και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αν θα πάρουμε χρήματα, να καλύψουμε τις ανάγκες, θέλετε να τα κλείσουμε τα σχολεία ή να τα έχουμε ανοιχτά;
Η. Όταν σας είπα δε φτάνει ο εξορθολογισμός του πλαισίου για να καλύψει την ανάγκη, χρειάζεται να σπρώξεις ένα ορισμένο κόσμο σε δυσκολία, να τον βγάλεις από εκεί που είναι το σπίτι του και να τον στείλεις με 800 ευρώ, αυτό μου ζητάτε. Πρέπει να το κάνουμε, αλλά αν με αυτό τελείωνε και το πρόβλημα θα ήταν άνετα τα πράγματα, δηλαδή με μια ανάγκη εσωτερικής διευθέτησης θα έλυνες το μεγάλο.
Θ. Το μεγάλο σας λέω και θέλω να με πιστέψετε σε αυτό, είναι ανάγκη πραγματική, δηλαδή δεν είναι ανάγκη που προκύπτει από το μυαλό μου ούτε έχω κανένα λόγο να το πω και είμαι σε συνεννόηση με την Κυβέρνηση, δεν κάνω αντιπολίτευση στην Κυβέρνηση, δηλαδή μαζί με τον κ. Μητσοτάκη το συζητάμε αυτό.
Ι. Καταθέσαμε και μελέτη την οποία δεν έχουμε δημοσιοποιήσει γι΄ αυτό και δεν την ξέρετε, μια μελέτη ολοκληρωμένη που λέμε πως είναι διαρθρωμένο το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Κ. Ξέρετε ότι έχουμε 127 χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς; Που μιλάτε για κενά, αλλά έχουμε 127 χιλιάδες μονίμους και πήραμε και 15 χιλιάδες.
Λ. ΄Οταν έχεις 12,5 χιλιάδες σχολεία, όταν έχεις στο Αγαθονήσι και δεν είναι το μόνο παράδειγμα, έχεις εκατοντάδες μέρη δυσπρόσιτα, όπου για 11 παιδιά έχεις 6 δασκάλους και καθηγητές και έχεις κι ένα ανάπηρο παιδί, σε αυτό το παιδάκι να μην του στείλεις παράλληλη στήριξη;
Μ. Νομίζετε ότι όλα αυτά ήταν πολιτικές επιλογές; Αυτά τα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι "κάναμε αυτή την πολιτική επιλογή". Όταν παρέλαβα το Υπουργείο Παιδείας και απευθύνθηκα στους υπαλλήλους του και στους καθηγητές και στους δασκάλους είπα.
Ν. Ξέρω ότι απευθύνομαι σε ένα πολύ κακοπληρωμένο προσωπικό, δεν είναι όμως πολιτική μας επιλογή αυτό, είναι η κρίση που ανάγκασε να διατηρήσεις τις δομές του κοινωνικού κράτους όρθιες και ανοιχτές, γιατί εκεί πρέπει να μας μετράτε, να είναι ανοιχτά αυτά, με επάρκειες και όχι με καλοπληρωμένο προσωπικό.
Ξ. Ακούστε, αυτό ήταν το στοίχημα που εγώ έπρεπε να κερδίσω και το κέρδισα.
Ο. Με παράλληλες αναθέσεις που κάναμε, με μείωση των αποσπάσεων, κάναμε προσπάθεια και χρειαστήκαμε 15 χιλιάδες ανθρώπους. Τα πρώτα κενά χωρίς αυτά ήταν 22 χιλιάδες, τα κατεβάσαμε στις 15 χιλιάδες με τις παράλληλες αναθέσεις, με μερεμέτια.. Και ζητήσαμε 15 χιλιάδες αναπληρωτές και με αυτούς θα υπάρχουν κενά. Εγώ αυτά που λένε οι συνδικαλιστές δεν τα αρνούμαι και θα προκύπτουν και τα κενά που λέει η κα Γκοβόστη, που θα έχεις στείλει εσύ και θα σου πει τον Οκτώβριο.
Π. Όχι στο δρόμο δε θα βρίσκεται κανείς. Εκείνο που ζητάς είναι να μην είναι τα παιδιά, πως το λέγαμε, πάρκινγκ δε λέγαμε;
Ρ. Όχι, αυτή τη δυνατότητα την έχουμε. Το θέμα είναι ότι στα ολοήμερα χρειάζεσαι και ειδικότητες για να αξιοποιούν το χρόνο του παιδιού, αυτό είναι το σωστό. Δηλαδή μου ήρθε μια διαμαρτυρία τέτοια από την Αττική, κάποια κυρία ισχυρίστηκε ότι είναι έγκυος, που μπορεί να είναι, έτσι; Τι να κάνω τώρα εγώ, τι μπορώ να κάνω;
Σ. Τι μπορώ να κάνω τώρα εγώ όταν δημιουργούνται προβλήματα μέσα στην πορεία; Έχουμε μια μικρή εφεδρεία, έχουμε κρατήσει μια μικρή εφεδρεία πράγματι για να τα αντιμετωπίσουμε αυτά, εκτιμώ ότι δε θα φτάσει και σπεύδω να σας το πω για να ξέρουμε πώς είναι ακριβώς τα πράγματα.
Τ. Για να είμαστε σοβαροί, το κοινωνικό κράτος στην Ελλάδα χτυπήθηκε από την κρίση, πρέπει να κρατηθούν όρθιες οι βασικές του υποδομές και με επάρκεια, όχι με πληρότητα, πληρότητα δε θα έχουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου