Διάλογο-εξπρές με την εκπαιδευτική κοινότητα ξεκινά το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καταλήξει στις τελικές ρυθμίσεις σχετικά με τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στα σχολεία για την ερχόμενη σχολική χρονιά.
Οι ρυθμίσεις αυτές ?κατά πάσα πιθανότητα? θα ενταχθούν στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο πρέπει αμέσως να περάσει από τη Βουλή. Ταυτόχρονα η πολιτική ηγεσία έχει να «παλέψει» με σοβαρά προβλήματα, όπως τα χιλιάδες κενά που θα προκύψουν στα σχολεία λόγω του νέου κύματος συνταξιοδοτήσεων αλλά και θέματα που αφορούν στο καθεστώς των αναπληρωτών, οι οποίοι διεκδικούν ίσα επαγγελματικά δικαιώματα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς αλλά και να πληρώνονται στην ώρα τους γιατί δεν μπορούν πλέον να συντηρούν τις οικογένειές τους.
Το νέο σύστημα
Οσον αφορά στο νέο σύστημα διορισμού, το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή είναι ότι θα δοθεί προτεραιότητα στους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, αφού αυτό είναι το δίκαιο, όπως είπε χθες και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι «οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να προκύψει ένα σύστημα που θα είναι δίκαιο και απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας συγκεντρώνοντας μόρια για τον διορισμό τους».
Οσον αφορά στο νέο σύστημα διορισμού, το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή είναι ότι θα δοθεί προτεραιότητα στους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, αφού αυτό είναι το δίκαιο, όπως είπε χθες και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι «οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να προκύψει ένα σύστημα που θα είναι δίκαιο και απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας συγκεντρώνοντας μόρια για τον διορισμό τους».
Ο ίδιος μάλιστα τόνισε ότι εξετάζονται όλες οι νομικές παράμετροι του θέματος, καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να αγνοήσει την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που έκρινε, μετά από δεκαετίες εφαρμογής αυτού του συστήματος, ότι η πρόσληψη με μόνη προϋπόθεση την προϋπηρεσία είναι αντισυνταγματική.
Με δεδομένο μάλιστα ότι είναι ανέφικτο να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ, για τις προσλήψεις θα πρέπει να μοριοδοτηθεί και η προϋπηρεσία, κάτι που θα εξεταστεί τις επόμενες ημέρες σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Ενα από τα σενάρια θέλει την προσμέτρηση της βαθμολογίας του ΑΣΕΠ του 2008 και της προϋπηρεσίας με ενιαίο συντελεστή και όχι διαβαθμισμένο, όπως όριζε ο νόμος 4186/2013.
«Τώρα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναζητεί λοιπόν ένα σύστημα προσλήψεων, το οποίο θα εποπτεύσει το ΑΣΕΠ και θα δημιουργήσει αίσθημα δικαίου στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς» τόνισε ο κ. Κουράκης.
Πάντως, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, από τις συνολικά 3.000-4.000 προσλήψεις που θα γίνουν την ερχόμενη σχολική χρονιά, ένας σημαντικός αριθμός θα διατεθεί για πρώτη φορά και στην Ειδική Αγωγή, η οποία έχει πάρα πολλά κενά, αφού δεν έχουν γίνει ποτέ μόνιμοι διορισμοί στα ειδικά σχολεία.
Αναμονή
Το υπουργείο Παιδείας είναι στην αναμονή και όσον αφορά στις αιτήσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, οι οποίες θα κατατεθούν έως το τέλος του μήνα (χθες ξεκίνησε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και λήγει στις 30 Απριλίου). Σύμφωνα με τις προβλέψεις των εκπαιδευτικών και φέτος ο αριθμός των αιτήσεων θα είναι πάρα πολύ μεγάλος, γεγονός που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στα σχολεία λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Το υπουργείο Παιδείας είναι στην αναμονή και όσον αφορά στις αιτήσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, οι οποίες θα κατατεθούν έως το τέλος του μήνα (χθες ξεκίνησε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και λήγει στις 30 Απριλίου). Σύμφωνα με τις προβλέψεις των εκπαιδευτικών και φέτος ο αριθμός των αιτήσεων θα είναι πάρα πολύ μεγάλος, γεγονός που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στα σχολεία λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Στο μεταξύ και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε θέση μάχης και συγκεντρώνουν υπογραφές προκειμένου να τις παραδώσουν μαζί με τα αιτήματά τους στον υπουργό Παιδείας το Σάββατο 9 Μαΐου.
«Η κατάσταση που ζούμε παραμένει από κάθε άποψη εκρηκτική. Δεν πάει άλλο. Δεν μας αναγνωρίζουν στοιχειώδη δικαιώματα, ούτε καν την έγκαιρη πληρωμή του μισθού μας» λένε οι αναπληρωτές και διεκδικούν σταθερή καταβολή του μισθού στο τέλος κάθε μήνα, την απόδοση όλων των δεδουλευμένων, τη μισθολογική αναγνώριση του μεταπτυχιακού τίτλου, την αναγνώριση αμέσως των μισθολογικών κλιμακίων και την αναδρομική καταβολή τους.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Διάλογο-εξπρές με την εκπαιδευτική κοινότητα ξεκινά το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καταλήξει στις τελικές ρυθμίσεις σχετικά με τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στα σχολεία για την ερχόμενη σχολική χρονιά.
Οι ρυθμίσεις αυτές ?κατά πάσα πιθανότητα? θα ενταχθούν στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο πρέπει αμέσως να περάσει από τη Βουλή. Ταυτόχρονα η πολιτική ηγεσία έχει να «παλέψει» με σοβαρά προβλήματα, όπως τα χιλιάδες κενά που θα προκύψουν στα σχολεία λόγω του νέου κύματος συνταξιοδοτήσεων αλλά και θέματα που αφορούν στο καθεστώς των αναπληρωτών, οι οποίοι διεκδικούν ίσα επαγγελματικά δικαιώματα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς αλλά και να πληρώνονται στην ώρα τους γιατί δεν μπορούν πλέον να συντηρούν τις οικογένειές τους.
Το νέο σύστημα
Οσον αφορά στο νέο σύστημα διορισμού, το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή είναι ότι θα δοθεί προτεραιότητα στους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, αφού αυτό είναι το δίκαιο, όπως είπε χθες και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι «οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να προκύψει ένα σύστημα που θα είναι δίκαιο και απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας συγκεντρώνοντας μόρια για τον διορισμό τους».
Οσον αφορά στο νέο σύστημα διορισμού, το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή είναι ότι θα δοθεί προτεραιότητα στους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, αφού αυτό είναι το δίκαιο, όπως είπε χθες και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι «οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να προκύψει ένα σύστημα που θα είναι δίκαιο και απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας συγκεντρώνοντας μόρια για τον διορισμό τους».
Ο ίδιος μάλιστα τόνισε ότι εξετάζονται όλες οι νομικές παράμετροι του θέματος, καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να αγνοήσει την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που έκρινε, μετά από δεκαετίες εφαρμογής αυτού του συστήματος, ότι η πρόσληψη με μόνη προϋπόθεση την προϋπηρεσία είναι αντισυνταγματική.
Με δεδομένο μάλιστα ότι είναι ανέφικτο να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ, για τις προσλήψεις θα πρέπει να μοριοδοτηθεί και η προϋπηρεσία, κάτι που θα εξεταστεί τις επόμενες ημέρες σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Ενα από τα σενάρια θέλει την προσμέτρηση της βαθμολογίας του ΑΣΕΠ του 2008 και της προϋπηρεσίας με ενιαίο συντελεστή και όχι διαβαθμισμένο, όπως όριζε ο νόμος 4186/2013.
«Τώρα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναζητεί λοιπόν ένα σύστημα προσλήψεων, το οποίο θα εποπτεύσει το ΑΣΕΠ και θα δημιουργήσει αίσθημα δικαίου στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς» τόνισε ο κ. Κουράκης.
Πάντως, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, από τις συνολικά 3.000-4.000 προσλήψεις που θα γίνουν την ερχόμενη σχολική χρονιά, ένας σημαντικός αριθμός θα διατεθεί για πρώτη φορά και στην Ειδική Αγωγή, η οποία έχει πάρα πολλά κενά, αφού δεν έχουν γίνει ποτέ μόνιμοι διορισμοί στα ειδικά σχολεία.
Αναμονή
Το υπουργείο Παιδείας είναι στην αναμονή και όσον αφορά στις αιτήσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, οι οποίες θα κατατεθούν έως το τέλος του μήνα (χθες ξεκίνησε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και λήγει στις 30 Απριλίου). Σύμφωνα με τις προβλέψεις των εκπαιδευτικών και φέτος ο αριθμός των αιτήσεων θα είναι πάρα πολύ μεγάλος, γεγονός που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στα σχολεία λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Το υπουργείο Παιδείας είναι στην αναμονή και όσον αφορά στις αιτήσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, οι οποίες θα κατατεθούν έως το τέλος του μήνα (χθες ξεκίνησε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και λήγει στις 30 Απριλίου). Σύμφωνα με τις προβλέψεις των εκπαιδευτικών και φέτος ο αριθμός των αιτήσεων θα είναι πάρα πολύ μεγάλος, γεγονός που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στα σχολεία λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Στο μεταξύ και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε θέση μάχης και συγκεντρώνουν υπογραφές προκειμένου να τις παραδώσουν μαζί με τα αιτήματά τους στον υπουργό Παιδείας το Σάββατο 9 Μαΐου.
«Η κατάσταση που ζούμε παραμένει από κάθε άποψη εκρηκτική. Δεν πάει άλλο. Δεν μας αναγνωρίζουν στοιχειώδη δικαιώματα, ούτε καν την έγκαιρη πληρωμή του μισθού μας» λένε οι αναπληρωτές και διεκδικούν σταθερή καταβολή του μισθού στο τέλος κάθε μήνα, την απόδοση όλων των δεδουλευμένων, τη μισθολογική αναγνώριση του μεταπτυχιακού τίτλου, την αναγνώριση αμέσως των μισθολογικών κλιμακίων και την αναδρομική καταβολή τους.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου